کلینیک سلامت پا و قامت پایش

اسکن کف پا

از قدیم همواره گفته اند پا قلب دوم انسان است. پا به دلیل تحمل وزن بدن هنگام ایستادن، راه رفتن، دویدن و همچنین جذب ضربه های وارده به بدن در معرض آسیب های فراوانی قرار دارد. و نیز به علت وابستگی تمامی مفصل بدن به دیگر مفاصل بروز مشکل در این عضو میتواند باعث مشکل در نقاط دیگر بدن به خصوص در ستون فقرات کمری و گردنی شود.

جالب است بدانید زنان 4 برابر مردان به مشکلات پا دچار میشوند و دلیل این موضوع پوشیدن کفش هایی با سایز کوچکتر و یا پاشنه های بلند و غیراستاندارد است که این موضوع با اسکن کف پا کاملا مشهود است.


اسکن کف پا چیست؟

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی دستگاهی به نام اسکنر برای اسکن کف پا ساخته شد. دقت اسکن سه بعدی کف پا به اندازه یک چهارم پهنای موی انسان است.
در این نوع اسکن که نوعی اسکن سه بعدی است شما روی یک صفحه ثابت با قدم هایی آهسته قرار میگیرید و دستگاه اطلاعاتی درباره ساختار پا و عملکرد آن شامل: عدم تعادل های کف پا( که با چشم قابل رویت نیست) ، میزان تمرکز فشار در هر نقطه از پا، تجزیه و تحلیل راه رفتن، شکل کف پا، نوع قوس کف پا و اندازه گیری برای ساخت کفی طبی و کفش طبی در اختیار پزشک قرار میدهد.
در اغلب موارد در درد و بیماری هایی که بیماران حس میکنند پس از اسکن کف پا مشخص میشود که اختلال و مشکل در کف پا باعث بروز بیماری هایی مانند سردرد، زانو درد و درد مفاصل میشود.
ما در کلینیک پایش با استفاده از اطلاعات به دست آمده از اسکن شما کفی طبی سفارشی را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچگونه خطا برای شما آماده میکنیم

اسکن کف پا به چه افرادی توصیه میشود؟

افراد دارای خار پاشنه و التهاب

افراد با کف پای صاف

افراد دارای عارضه پای دیابتی

افراد مبتلا به اوتیسم

افرادی که مدت زمان زیادی سرپا هستند

افراد دارای انحرافات پاشنه

افراد دارای مشکل در تعادل و راه رفتن

افراد دارای متاتارسالژیا

افراد دارای هالوکس والگوس

افراد با مشکل چرخش قسمت قدامی پا

افراد با درد در ناحیه کف پا

افراد با انحراف زانو

افراد آسیب دیده در ناحیه مچ پا

کودکان اوتیسم مبتلا به مشکل تعادل
به طور کلی اسکن کف پا برای هر فردی میتواند مفید باشد و با یک معاینه دقیق مشکلات موجود را بررسی کرد و به درمان آن ها پرداخت پس توصیه میشود سالی یکبار این اسکن را حتی در صورت نداشتن درد در کف پا انجام دهید.


ویژگی های اسکن کف پا

راحتی فرآیند اسکن

پردازش سریع داده ها و آگاهی از مشکل

دقت فوق العاده بالا

اندازه گیری دقیق سایز پای بیمار

به بالای صفحه بردن